ליווי אדם חדש להתמקדות

אחד על אחד

דני שראל | ברוך ברנר | דנה גניהר

היופי הגלום בהתמקדות יכול לעבור דרכנו לאנשים נוספים: מטופלים, בני משפחה, עמיתים לעבודה, חברים שאנחנו פוגשים בדרכנו ועוד.
עבודה עם אדם אחר מבקשת מיומנות, הבנת עומק ולמעשה מבקשת “חניכה”. זהו קורס שנבנה מתוך ניסיון של שנים רבות ומטרתו לתת את הידע ולבסס את הביטחון בליווי אנשים החדשים להתמקדות.
 
בין המפגשים כל משתתף ימקד אנשים שאינם מכירים את התמקדות, ובמפגשים עצמם נעשה ‘סופרוויז’ן התמקדותי’. בנוסף נצפה בהדגמות, ונקדיש זמן לבסס את המיומנות ההתמקדותית מתוך ההבנה העדינה והרדיקלית של ג’נדלין על האינטראקציה בין המתמקד למלווה.  
 
הקורס מומלץ:
  • למטפלים ומלווי תהליכים המעוניינים להעמיק ולעדן את התהליכים בקליניקה באמצעות ההתמקדות.
  • לתלמידי התמקדות המעוניינים בהתנסות מעשית עמוקה.
  • למי שנמצא בתהליכי הסמכה  
בקורס זה נארח לשני מפגשים את דני שראל, פסיכולוג קליני המתמחה ביישום ההתמקדות בעולם הטיפול. מפגשים אלו יעסקו בהמשגת עקרונות טיפוליים שההתמקדות עושה איתם צעד נוסף:  
  • התמקדות כתהליך הכלה משחקי ויצירתי.  
  • חשיבות ‘השכנת הנפש בגוף’ אצל ג’נדלין וויניקוט.     
  • אמפתיה: מרחב של החלפת נקודות מבט. 

חובות הקורס:

א. התמקדויות מוקלטות עם אנשים חדשים להתמקדות, והגשת תמלולים. 

ב. אסיסטנטיות בקורס בסיס/ריטריט התמקדות.

ג. קריאת מאמרים.

פרטי הקורס:

10 מפגשים בזום בימי שני בין 17:00-20:00. בנוסף סדנה פנים אל פנים.
מועד התחלה: 18.3.24
עלות: 2,640 ש״ח 
 
תאריכים: 18.3, 25.3, 1.4, 8.4, 15.4, 6.5, 20.5, 27.5, 3.6
תאריך סדנה: 3.5.24
 
הרישום מותנה בשיחה אישית עם המנחים:
דנה – 052-5060331

*ביטול הרשמה יתאפשר עד 14 יום מיום ביצוע העסקה בהתאם לתקנון.

למידע ופרטים נוספים:

המלצות

“סדנת ההתמקדות של ברוך ודנה הייתה לי נווה מרגוע, מים קרים וצלולים, בלב תקופה מלאת עומס. המפגשים חידשו לי דברים מרתקים שנבעו מתוכי, מבלי שאדע שהם קיימים, ולימדו אותי הרבה, וטוב.”

ד”ר משה ויינשטוק

“קורס ההתמקדות פתח לי שער לשדה רחב המשתרע רחוק ועמוק עד האינסוף, עד שמצאתי בפנים פרא צלול…בעזרת שפה נגישה, קסומה ובלתי אמצעית המחברת את המשתתפים ישירות אל המקור, למעין הנובע בכל אחד מאיתנו. מה גם שאת כל זה הם מעבירים בזום! בלי לאבד דבר מהאיכות הגולמית והשלמה של השפה אותה פיתחו. אני ממליצה בחום לכל אדם החפץ לחיות את החיים בנוכחות מלאה לבוא ללמוד בקורס.”

מירית קציר, פסיכותרפיסטית גופנפש

“דרך קורס התמקדות נחשפתי לשפה חדשה, שהיא עולם עשיר שטומן בתוכו קסם אמיתי, פשוטו כמשמעו. השפה הזו רוויה ניואנסים מרתקים – היא מלאה בגילויים חדשים ומרגשים, אבל מרגישה טבעית לגמרי. היא מופשטת וחמקמקה, אבל מלאת נוכחות ועוצמה. היא עדינה אבל מאתגרת, היא כל כך פשוטה והכי מורכבת… דנה וברוך הנחו את הקורס בזום בצורה קולחת ומעניינת והדינאמיקה ביניהם הרגישה תמיד טבעית ומדוייקת כשכל אחד מהם מביא את הצבע המיוחד שלו למרחב הלימוד.”

נמרוד בר, מוזיקאי

“עבורי זהו מפגש מרגש עם לימוד פילוסופי שמלווה בפרקטיקה שיוצרים יחד כלים חדשים למפגש עם החיים, מתוך המבנים הפנימיים הקיימים בתוכי.
צעד אחד פנימה
עמוק יותר.
הלימוד עם דנה וברוך מרגש ומפתיע כל פעם מחדש. ומשמח מאוד מאוד!”
שלומציון באום

על המנחים

ברוך ברנר אמן רב תחומי ומוסמך לרבנות, היה שלוש שנים עמית מחקר במרכז לתאטרון באיטליה, של הבמאי וחוקר התרבות יז’י גרוטובסקי. ניהל את מעבדת התרבות ‘ורטיגו’, וממייסדי וראשי קהילת החגים בכפר האמנות האקולוגי. השתתף בהרכבי מוזיקה מגוונים, ביים והופיע בהצגות תאטרון וסרטים. חוקר גוף ומצבי תודעה טרנספורמטיביים למעלה משלושים שנה. מורה בבתי מדרש שונים בארץ, מלמד את שפת הסוד היהודית, וחוקר ומלמד במשך שנים רבות את אמנות התפילה. מחבר הספר “מיומנו של מתפלל”(הוצאת אדרא). מנחה בכיר להתמקדות וקורדינאטור להתמקדות (מוסמך להסמיך) להתמקדות מטעם המכון הבינלאומי בניו-יורק.

דנה גניהר מנחה בכירה וקורדינאטור (מוסמכת להסמיך) מטעם להתמקדות מטעם המכון הבינלאומי בניו-יורק. מלמדת התמקדות 20 שנה, הכשירה דור של מורי התמקדות ברחבי הארץ והקימה בין היתר את התוכנית הדו-שנתית להתמקדות במרכז גוף נפש ברמת השרון, במרכז שילוב בטבעון, במרכז תמהוודה בראש פינה ועוד. מובילה את לימודי הפילוסופיה של ההתמקדות בארץ לימדה את הקורסים ‘התמקדות בתהליכי היצירה בסטודיו’ ו’חשיבה בקצה הידיעה’ (TAE) בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון וכן מלמדת במסלול לחדשנות וליזמות במכללת תל חי. כיהנה שלוש שנים בועד המנהל של המכון להתמקדות: The International Focusing Institute.

דני שראל פסיכולוג קליני, מטפל באופן פרטי במתבגרים (והוריהם), במבוגרים ובזוגות.
מדריך אישי וקבוצתי בפסיכותרפיה, יועץ במסגרות ציבוריות שונות, מלווה קשרים מסייעים של בעלי מקצועות אחרים, שמעוניינים במבט פסיכודינמי ואינטרסובייקטיבי על עבודתם.
מוסמך מטעם מכון ניו יורק להתמקדות, לומד, מלמד, מתנסה, מרצה, מתלהב, מופתע, מטיל ספק וכותב על הגישה ועל האפשרות לגלות ולשלב תהליכי התמקדות בטיפול ותהליכים טיפוליים בהתמקדות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן