תפילה כמודל חיים

ברוך ברנר | דנה גניהר

מהי ההכרה הפותחת ומתמירה את תפיסת ההיות של האדם?
איזו רגישות לאינטראקציות חיים “תודעת תפילה” מלמדת/משכללת/פותחת?
איך התפילה הופכת להיות חלק מהחיים ולא נותרת בסידור/בתרגול?
כיצד אפשר ליצור אינטגרציה בין תפילה ובין סיטואציות ומצבי חיים?

לרוב אנו מכירים את התפילה כצורך, כפעולה או כריטואל. פעמים רבות אנשים גם מתנים את קיומה בתאולוגיה, אבל בבסיסה היא תודעת חיים. היא סוג מובחן של הכרה הפוקח את החיים אל מעבר ל”מודעות” אליהם.
במובן זה “תודעת תפילה” היא סוג מובחן של הכרה המאפשר לאני להתפקח בסוד “ואני תפילה” הקודם ל”אני מתפלל”.
מוזמנים לקורס חדש/עתיק המלמד את אמנות התפילה כמודל חיים אפשרי, אשר ניתן לתרגל ולהתפתח אליו ומתוך כך להכריע את חיינו במהלך היום, ובתוך סיטואציות מאתגרות, באופן חדש.

עקרונות, תובנות ומושגים בהם הקורס יעסוק:

  • תפילה לשמה- תפילה כמצב תודעתי. ההבדל בין ה”אני” הפועל ל”אני תפילה”.
  • התפילה המבררת- התפילה כמאפשרת הבחנה בין רצונות שברצוני להשיג לבין התפילה המתקיימת בתשתית הבריאה המבקשת שאעתר ואברא אותה.
  • התפילה כהכנה וכהתכווננות- התפילה המתקיימת לפני כל עשיה, המתמירה רצון לבקשה.
  • תפילה כהכרה, כהקשבה, כאני הפועל- תודעת התפילה המלווה את העשייה עצמה.
  • תפילה כברכה- התפילה כמשלימה עשיה לאחר מעשה. תפילה כמאפשרת לדברים להתברך.
  • תפילה כפעולה אפשרית ביומיום-תפילה כפעולה במקרים בהם אין דרך לפעול. כאלטרנטיבה לפעולות לא רלוונטיות ולא מדויקות, כמאפשרת עשיה במקום תגובתיות במקרים שאין דרך לפתור בעיות.

 

 

 

לסרטונים נוספים בנושא תפילה לחצו

פרטי הקורס:

7 מפגשים שבועיים בזום + ריטריט,
ימי שישי בין 8:00-9:30
מועד התחלה: 16.2.24

עלות: 825 ש”ח (ללא ריטריט).

תאריכים: 16.2, 23.2, 1.3, 8.3, 22.3, 5.4 תרגול, 12.4, 19.4
תאריכי ריטריט: 14-15.3.24
(עלות הריטריט: 280 ש”ח + דאנה עבור הנחייה, וההרשמה אליו בקישור נפרד)

למידע נוסף והתייעצות:
ברוך – 054-5831360

*ביטול הרשמה יתאפשר עד 14 יום מיום ביצוע העסקה בהתאם לתקנון.

למידע ופרטים נוספים:

המלצות

“ההתמקדות היא אמנות תשומת הלב, למה שקיים ולזה שיופיע והתפילה היא פתיחת הלב אל האינסופי. בדרך עדינה ומופלאה ובשותפות רגישה לוקחים אותנו דנה וברוך למסע של עבודה…כדאי לכם !” הרב דוב זינגר, ראש ישיבת מקור חיים.

“לעמוד לפני שערי תפילה, לקחת זמן, לנשום, להתבונן, להקשיב. לעשות זאת בחברותא…במלל ובשתיקה, ובהנחייתם הצלולה והמפוכחת של דנה וברוך…” פרופ’ שרה סבירי, מחברת האונתולוגיה ‘הסופים’.

 
“קורס מיומנויות תפילה עם ברוך ודנה היה עבורי השראה גדולה ונגיעה בשפה הפנימית של התפילה הקמאית, שפת הסוד שבין האדם לאלוהים, מגע עם מימדי עומק של ההוויה האנושית.
הידע והניסיון הרחב והמקורי של ברוך ודנה לקח אותי משלב הרעיון וההמשגה אל מתן כלים לעבודה רוחנית. ממליץ לכל מי שמחפש לעצמו שפה משמעותית של תפילה.” יאיר הראל, מייסד ומנהל אומנותי של אתר הפיוט והתפילה
 
“קורס מיומנויות תפילה פתח לי שערים של אהבה אל האדם, העולם, העתיד…” סיגל גולן, קיבוץ אילת השחר, תרפיסטית ומנחת התמקדות במכללת תל-חי.
 

אני שנים רבות לומד ומתעסק בתורות לימוד מהמזרח, רפואה סינית, בודהיזם, צ’י-קונג וטאי-צ’י.
בקורס אומנות התפילה לראשונה אני לומד חוכמה יהודית, ומרגיש שזה מחבר לי הרבה דברים איתם אני מתעסק בחיי ובעבודתי. תומך בי בערות לתהליכי החיים הכי עדינים, ויוצר מרחב אשר מאפשר לי המשך חקירה ונגיעה בפלא הבריאה בה אני חי. אורי

על המנחים

ברוך ברנר – אמן יוצר, מוסמך לרבנות, היה עמית מחקר במרכז למחקר ויצירה של הבמאי יז’י גרוטובסקי באיטליה. ניהל את מעבדת התרבות ‘ורטיגו’, וממייסדי וראשי קהילת החגים בכפר האמנות האקולוגי.
מורה בבתי מדרש שונים בארץ ובחו”ל. מלמד את שפת הסוד היהודית במשך למעלה מ 20 שנה, חוקר ומלמד במשך שנים רבות את אמנות התפילה ואמנות התנועה.
מחבר הספר ‘מיומנו של מתפלל’.
מוסמך כמנחה התמקדות מטעם המכון הבינלאומי בניו-יורק.

דנה גניהר מנחה בכירה להתמקדות מטעם המכון הבינלאומי בניו-יורק.
הכשירה דור של מורי התמקדות ברחבי הארץ והקימה בין היתר את התוכנית הדו-שנתית להתמקדות במרכז גוף נפש ברמת השרון, במרכז שילוב בטבעון, במרכז תמהוודה בראש פינה ועוד.
מובילה את לימודי הפילוסופיה של ההתמקדות בארץ ומלמדת את הקורס ‘התמקדות בתהליכי היצירה בסטודיו’ בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון וכן במסלול לחדשנות וליזמות במכללת תל חי.
כיהנה שלוש שנים בועד המנהל של המכון להתמקדות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן